tisdag 11 januari 2011

Att baka är livet:-)

Nytt år, nya möjligheter! Visst är det en härlig men också lite läskig känsla? Jag har i alla fall bestämt mig, 2011 blir året då fler än de närmast sörjande känner till Sweets of Sweden och då Sweets of Sweden blir ett av de naturliga valen då man är sugen på riktiga cupcakes! MEN, nu är det början på januari, den kanske segaste månaden i Sverige. Inte mycket händer, många har förköpt sig på julklappar i december och har inte råd med några utsvävningar... Så vad gör jag då? Ingenting? Har jag kanske semester? Nej då, det finns mängder att göra. T ex jobbar jag med min nya hemsida som jag hoppas kunna presentera för er snart. Smider också naturligvis planer för året, ensam men också med mina businesspartners. En av mina partners är Thomas Olofsson och hans företag JullansGoa. Det är där jag hyr in mig och bakar mina cupcakes. Det är också inom ramarna för JullansGoa som jag bakar andra saker, utanför cupcakessortimentet. Att baka är ju något av det roligaste jag vet (har det visat sig på senare tid) så varför beränsa sig. Thomas bakar kokosbollar eller munkar på JullansGoa. Jag har nu hjälpt honom utöka sortimentet, som nu blivit vårat... Inom ramarna för JullansGoa bakar jag mer tradiotinellt svensk fika, men oftast med någon twist så det inte blir exakt som det alla andra bakar. Vad sägs om kokostoppar doppade i choklad, nöttoppar, kaffehjärtan (måste testas, innehåller en underbart god kaffekräm, choklad, kokos mm) och bananrutor. Vi har kunder som Universeum, Café Greenwich m fl. Idag ska vi planera för en satsning vi har på gång, kan inte berätta mer ännu men kan bli riktigt bra. Så blir nog inget bakat idag. Igår bakade jag dock en massa pajer. Fortsatte sedan hemma och bakade mumsiga tekakor med havregryn till familjen. Mmm... Att baka är livet.

Ha det gott. Vi hörs snart igen.

S

2 kommentarer:

  1. Jag langtar efter att fa avsmaka nagra Sweets of Sweden snart! De ser ju sa vansinnigt goda ut! Kanske pa nasta besok till Gbg :) Lycka till for 2011 - you go girl! Kramar, Jxx x

    SvaraRadera
  2. Åhh, har ju helt missat att jag fått kommentarer! Lite ny på det här med bloggande... Klart du ska få smaka nästa gång du kommer till Gbg! Då ska de säljas i varje gathörn;-). Puss

    SvaraRadera