tisdag 5 juli 2011

Sommar och sol, 4:e juli och jobb:-)

Nu är det sommar och här sitter jag och skriver i mitt fina bageri:-). Vi har öppet som vanligt hela sommaren. Bra eller dåligt beslut? Jag vet inte. Vissa dagar lite lugnare i butiken men andra dagar ganska bra med folk och i helgen hade jag två cupcakeskurser och nästa helg blir det bak till bröllop! Så visst har vi att göra.

Igår var det 4:e juli och i min familj firar vi det med en härlig barbeque. Den här gången hade vi ett par gäster från New York som förgyllde tillställningen. Mycket trevligt. Jag hade naturligtvis bakat cupcakes och de gick åt kan man säga;-). De allra flesta var mycket glada när de plockades fram. Förutom min dotter då. 4 år och trött på mammas cupcakes. - Jag vill ha macarons istället mamma! Bagarns dotter...

Dagen till ära fick vi även våra efterlängtade skyltar till bageriet igår! Jag måste bara dela med mig av lite bilder, jag är så glad:


                                         Stora skylten


                                          Lilla skylten

Vi har också fixat fina rosa bänkar så man kan sitta utanför och fika:


Och på insidan finns det fina dynor att sitta på om det regnar ute:



Och idag fick vi vår nya dörrmatta:



Roligt med alla saker som faller på plats:-). Nu regnar det visst, tur att jag kan vara här inne och mysa... Men ledighet är också väldigt skönt och lite av den varan ska jag nog kunna få ha i sommar. Ser fram emot det. Då får ni hälsa på min kollega Thomas istället om ni kommer förbi!

Välkomna till oss på Skanstorget 10:-)

2 kommentarer:

  1. vi kommer och hälsar på i veckan!

    SvaraRadera
  2. Å vad fint. Jättesnygga skyltar, perfekta bänkar och trevlig matta. Du har ett riktigt toppen-ställe Suzie :-)

    SvaraRadera